Fandom

SinäTuubaPaska Wiki

Ypäjän Banjokerho

343sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share
Creepyankka jpg

Creepyankka_jpg. on tuttu näky YB:n videoissa. Joku onnekas on saattanut bongata kyseisen ankan Photoshopin brushien joukosta.

Ypäjän Banjokerho on yksi monista puuppaajien musiikintekemistä varten perustetuista YouTube-kanavista/yhtyeistä, niin kuin esimerkiksi Pessimistien Britannica Revasta ja anal massacre of the funky cranberry. Ypäjän Banjokerhon on perustanut Urpoliitikko1 ja hänen ystävänsä (joka käyttää suhtkoht monessa paikassa nimeä KVKH, joten kutsukaamme häntä sillä nimellä). Heidän musiikkinsa soundia voidaan parhaiten verrata heidän kappaleentekohetken mielentilaan.

Ypäjän Banjokerholla on tällä hetkellä noin 50 tilaajaa, mutta määrän odotetaan joko nousevan tai laskevan seuraavan vuoden aikana. Lukumäärä saattaa myös pysyä paikoillaan niinkuin se on jo kauan pysynytkin. Me emme tiedä.

YB tekee suurimman osan musiikistaan Anvil Studio -nimisellä ohjelmalla, mutta mukana on ollut jos jonkinlaisia eri ohjelmia Sony Vegasista erilaisiin midi-convertertereihin, joilla kikkailemalla biisin lopullista soundia muokataan. Videot editoidaan milloin milläkin ohjelmalla mikä käteen sattuu ja mukana on käytetty myös "hienostelua" varten ohjelmia kuten Photoshop, MS Paint ja SketchUp.

Historia

Olipa kerran kaksi tylsistynyttä media-alan opiskelijaa, jotka eräänä kauniina päivänä alkoivat pelleillä musiikinteko-ohjelmalla. Luokalla oli myös eräs ihminen (jota voimme syystä tai toisesta kutsua iTerpaksi), jonka kautta heille tuli tutuksi paikka nimeltä Ypäjä. Ypäjästä tulikin pian jopa eräänlainen meemi luokan keskuudessa.

Eräänä toisena kauniina päivänä he saivat koulussa tehtäväkseen tehdä omanlaisensa CD-levyn kannet. Tämä johti siihen että KVKH keksi feikkejä artistien ja biisien nimiä. Silloin hän tuli vahingossa keksineeksi Ypäjän Banjokerhon ja muutaman ensimmäisen biisin nimen. Kuitenkin vasta pitkän aikaa levynkansien tekemisen jälkeen Urpoliitikko1 ja KVKH päättivät alkaa tehdä musiikkia YouTubeen ja pitkän pohdinnan jälkeen he päätyivät valitsemaan nimen levynkannesta, ja sieltä tietysti he ottivat nimen Ypäjän Banjokerho.

Tyylilaji

Ypäjän Banjokerho luokittelee oman muusikkinsa absurdistiseksi musiikiksi, kuten heidän albuminsa kannessakin lukee.

Faktoja

  • Ypäjän Banjokerho on ainoa suomalainen banjokerho.
  • Yhdessäkään biisissä ei ole vielä toistaiseksi käytetty banjoa.
  • Urpoliitikko1:llä on lähes jokaisessa YB:n videossa topkommentti.
  • Yhtyeen hanuristina toimii maailmankuulu Gay William Johnson.
  • Jokainen biisi väärinpäin kuunneltuna kertoo elämän tarkoituksen.

Esimerkkejä videoista

Maailman toiseksi vinoin simfonia02:07

Maailman toiseksi vinoin simfonia

Bulgarialainen kärpässieni psykoosi (Elektro REMIX 2013!!!!)01:01

Bulgarialainen kärpässieni psykoosi (Elektro REMIX 2013!!!!)

Herkkä balladi Jonnen elämästä02:43

Herkkä balladi Jonnen elämästä

Bulgarialainen kärpässieni psykoosi00:47

Bulgarialainen kärpässieni psykoosi

Ensimmäinen single.

Lue lisää

Linkit