FANDOM

 Tämä artikkeli on pysyvästi täysin suojattu.
Staff

STP Wikin ylläpitäjät ovat hyvin mustavalkoisia.

SinäTuubaPaska Wikin ylläpito koostuu enemmän tai vähemmän aktiivisista muokkaajista, joilla on enemmän tai vähemmän tekemistä SinäTuubaPaskan ihmeellisen maailman kanssa. Ylläpidon roolit ovat luottotehtäviä, joihin ylennetään wikin käyttäjiä heidän maineensa ja suoritustensa perusteella.

SinäTuubaPaska Wikin ylläpidon tunnistaa eroottisista erottuvista väreistä. Byrokraattien käyttäjänimet näkyvät valkoisella, adminien tummanlilalla, chat-moderaattorien sinisellä ja rollbackien vihreällä. Värit eivät ole lopulliset, vaan ne saattavat muuttua ajan kuluessa.

Byrokraatit

Byrokraatit ovat käyttäjiä, joilla on oikeus ylentää muita käyttäjiä byrokraateiksi, administraattoreiksi, chat-moderaattoreiksi ja rollbackeiksi. He voivat myös poistaa muilta käyttäjiltä näitä oikeuksia sillä poikkeuksella, että byrokraatin oikeudet voi poistaa vain byrokraatti itse tai Wikian henkilökunta. On teoriassa mahdollista, että byrokraatti ei itse ole admin, mutta tällä hetkellä SinäTuubaPaska Wikissä kaikki byrokraatit ovat admineita. Täten byrokraateilla on myös kaikki oikeudet, jotka kuuluvat admineille.

STP Wikin nykyiset byrokraatit ovat Sanemurzu (eli samanniminen puuppaaja), Jokanaisenpeura (eli p3ntavus) ja ÄXXÄ (eli 95js95).

Administraattorit

Administraattorit eli adminit ovat käyttäjiä, joilla on useita erityisoikeuksia tavallisiin käyttäjiin nähden:

  • Heillä on oikeus poistaa ja palauttaa sivuja, sivuhistorioita ja ladattuja tiedostoja.
  • He voivat lisäksi suojata (lukita) sivun, jotta sitä ei voi enää editoida muilla kuin admin- tai autoconfirmed-statuksilla. (Autoconfirmed-käyttäjän täytyy olla rekisteröitynyt wikissä vähintään neljän päivän ajan ja lisäksi ollut tehnyt vähintään 10 muokkausta.)
  • Adminit voivat myös bannata rekisteröityneitä käyttäjiä ja IP-osoitteita.
  • Admineilla on myös rollback-oikeus, jonka avulla voi kumota kaikki edellisen muokkaajan tekemät muutokset tietylle sivulle.
  • Myös ulkoasun ja MediaWikin muokkaaminen on admin-oikeuksia vaativa ominaisuus.
  • Adminit ovat kaiken tämän lisäksi chat-moderaattoreita. Admineilla on oikeus ylentää käyttäjiä chat-moderaattoreiksi ja rollbackeiksi.

STP Wikin nykyiset administraattorit ovat aiemmin mainittujen byrokraattien lisäksi RitsuBloodis (eli Bloodis), Kotiryssä (eli Quadronnn), TKK97 (eli TheKiinanKeisari) ja WhitneyDallas (eli samanniminen puuppaaja).

Chat-moderaattorit

Chat-moderaattorit ovat käyttäjiä, joilla on oikeus blokata ja unblokata muita käyttäjiä STP Wikin chatista. Chat on kuitenkin ollut todellisessa käytössä vain kerran koko wikin historian aikana, joten chat-moderaattorien moderointirooli on hyvin mitätön. Rooli on käytössä lähinnä tunnustuksena keskimääräistä merkittävämmille käyttäjille. Chat-moderaattoreilla ei automaattisesti ole muita rooleja, mutta tällä hetkellä kaikki STP Wikin chat-moderaattorit ovat myös rollbackeja.

STP Wikin nykyiset chat-moderaattorit ovat aiemmin mainittujen byrokraattien ja adminien lisäksi Vuohintoilija (eli Fiffe) ja Urpoliitikko (eli Urpoliitikko1).

Rollbackit

Rollbackit ovat käyttäjiä, joilla on oikeus kumota kaikki edellisen muokkaajan tekemät muutokset tietylle sivulle yhdellä napinpainalluksella. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka edellinen muokkaaja olisi muokannut sivua 10 kertaa, voi rollbackaaja painamalla rollback-nappia kumota kaikki edelliset muokkaukset samalla kertaa. Rollbackeilla ei automaattisesti ole muita rooleja.

STP Wikin nykyiset rollbackit ovat aiemmin mainittujen byrokraattien, adminien ja chat-moderaattorien lisäksi Adnan petra78 (joka on ÄXXÄn toinen käyttäjätili) ja Porscu (eli samanniminen puuppaaja).

Lue lisää