Fandom

SinäTuubaPaska Wiki

Vitsit

343sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share
726px-Akutemplate

Tämä artikkeli käsittelee yleisimpiä puupeissa esiintyviä vitsejä, jotka toimivat siinä missä efektitkin, eli ne lisäävät hyvin tehtynä puupin viihdearvoa roimasti. Vitsillä voidaan tarkoittaa mm. sanamiksauksella tai audio replacella muodostettua humoristista sanaa, lausetta tai vuoropuhelua. Vitsi voi olla myös visuaalinen, jolloin se perustuu johonkin puhdasta efektiperseilyä älyllisempään jippoon. Usein visuaalisissa vitseissä käytetään hyväksi maskaaamista.

On olemassa muitakin vitsejä ja meemejä, jotka eivät välttämättä esiinny videoissa, mutta ovat tavalla tai toisella osa paskakulttuuria. Tämän ohella löytyy myös enemmän tai vähemmän ns. "one-hit-wonder" -tyyppisiä vitsejä, joista voit lukea lisää täältä.

Kakkavitsi

HallaahoBP8H8442

Ihan kuin olisin kuullut tuon aiemminkin.

Kakkavitsi, tuo helpoin sanamiksauksen avulla toteutettava vitsi, on yksi suurimmista suosikeista ja inhokeista koko paskaboolin fani- ja tekijäkunnassa. Kaikessa yksinkertaisuudessan se voi olla todella tylsä tai täysin turha, mutta jostain syystä myös vastaavasti hulvattoman hauska, mahdollisesti esimerkiksi täydellisestä ajoituksesta tai arvaamattomuudesta johtuen.

Esimerkkejä videoista

Kaapissani on maitoa02:03

Kaapissani on maitoa

Katkokävelylle mutta...

Sandokan sanoo kakka00:04

Sandokan sanoo kakka

Kaikki kuoli

129233281374822

Kaikki kuoli.

"Kaikki kuoli" on lukuisissa (useimpien mielestä liian monissa) puupeissa käytetty pseudohumoristinen ilmaus. Se yhdistetään yleensä räjähdykseen tai muuhun "onnettomuuteen", josta on mahdollista ajatella, että joku voisi kuolla sen seurauksena. Toisin sanoen kaikki kuoli on kärkevä yleistys syy-seuraussuhteista, kun puuppaaja ei keksi omaperäisempää tapaa käsitellä aikaansaannoksiaan.

Nykyään ilmausta parodisoidaan muuntelemalla sitä eri tavoin, esim. "kaikki eli", "kakka kulli", "kaikik kuloi" jne.

Mei-vitsi

Trololoo

Mikä Meitä naurattaa?

Meitä odotellaan mullan alla, mutta ehkä me voitaisiin sitä ennen mennä Meille vaikkapa teelle. Vai pitäisikö sittenkin mennä Gabulle? Kyllä Gabukin seuraa kaipaa ja Mei voi ihan hyvin tulla sinne mukaan sitten.

Kröhöm, vakavasti sanottuna, kyseistä vitsailua ovat monet harrastaneet, mutta etenkin p3ntavus on käyttänyt tämän tyylisiä vitsejä suorastaan liikaakin.

Mei-vitsejä

"Vartijat hakkasivat meitä aamuisin kahta puolta patukoilla niin kovaa kuin jaksoivat --" ~Kauhea kohtalo. ;__;

Esimerkkejä videoista

Henkisen dildoobermannin penteleportaatio Kirkkovenetsiassa01:54

Henkisen dildoobermannin penteleportaatio Kirkkovenetsiassa

Jag gillar Mei00:30

Jag gillar Mei

Lue lisää

Lue lisää