FANDOM

Vilijakaverit

Ken Viherkylään astuu, ei sieltä enää pois lähde.

Aikaavaruusrepeämä

Viherkylän jokapäiväinen aika-avaruusrepeämä.

Vili Vilperi on samannimisen koalapojan elämästä kertova sarja. Hänen karvaiseen kaveripiiriinsä kuuluvat muun muassa hömelö kenguru, jälkeenjäänyt vesinokkaeläin ja muita Australian maaperällä tavattavia Jumalan luomuksia.

Sarjaa on käytetty läpi historian jossain määrin soossina puupeissa. Vili Vilperin käyttö soossina on kenties jopa lisääntynyt sen myötä kun YLE päätti näyttää sarjaa pitkästä aikaa uudelleen, aiheuttaen muun muassa sen, että sarjan koko ensimmäinen tuotantokausi löytyy tällä hetkellä YouTubesta.

Hahmot

2fedaa20596f47c7b201d785d3b7b0a3 720

Kuvassa ajanrakenteen muuttuminen ja takaraivo.

Kaverukset

Jäykkyys on yleistä Viherkylässä.

Vittusunkanssasniitti

Joskus taas puetaan päälle vaatteita.

Vili Vilperi

Hei hei, Vilperi, tuttavallisemmin Vili, pelastaa kylänsä, sillä kukas muu sen tekisi, ellei Vilperi. Vili pistää rosvot aisoihin, niin päästään kotiin takaisin. Vili Vilperi. Vili Vili, Vili Vilperi.

Kröhöm, tosin jos nyt ollaan ihan tosissaan niin Vili on usein varsin ärsyttävä, mutta siinä samalla myös kovin charmikas koala, joka osaa kyllä hurmata jos näin tahtoo. Kyllä tuolla naamalla persettä saa, eikös juu?

Potso

Potso on vihreisiin haalarihousuihin ja lätsään pukeutuva kenguru ja Vilin uskollinen salarakas. Tämän parin lempi roiskuu ja roihuaa sellaisissa määrin, että sen salaisuutena pysyminen on suorastaan ihme. Tämän lisäksi Potso tykkää myös pomppia muuallakin kuin sängyssä, kuten eräs Puolen metrin metsän asukki.

Väpä

Väpä pukeutuu keltaisiin lötköhousuihin ja tykkää kaivaa. Vaikka hän onkin Potson ohella Vilin parhaimpia ystäviä, ei tätä sössöttävää ja omituista vesinokkaeläintä päästetä lähellekään Potson ja Vilin miehisiä puuhia.

Marsa

Marsa on Vilin kaveriporukan äkäisin ilmestys ja tykkääkin haastaa riitaa lähes jokaisen vastaantulevan elukan kanssa. Joku voisi väittää, että Marsalla on päässyt livahtamaan hieman hiekkaa sinne jalkojen väliin.

Niitti

Niitti on hieman syrjäänvetäytyvä keltainen dingo, joka kokee usein tarvetta valittaa tai masentua. Hän on herkkä sielu, joka ei ole onnistunut pääsemään mukaan Vilin kaveriporukkaan vaan pysyttäytyy varjojen suojassa, katsellen kauempaa mitä nämä muut puuhaavat. En nyt tässä mene sanomaan suoraan, mutta tuntuu kyllä siltä, että tässä Niitin puuhassa on jokin perverssi taka-ajatus.

Nanni

Nanni on Vilin perheeseen joskus vuonna nakki ja muusi muuttanut koalatyttö, jonka isä muutti yhteen Vilin äidin kanssa, kunnes kuoli saatana. Nanni ei siis ole Vilin sisko eivätkä he voi harrastaa kuumaa insestiä, vaikka joku tätä varmasti toivoisikin. Voihan möhnä.

Tunnusmusiikki

Kolmiulotteinenniitti

Mutta Viherkylän kolmiulotteisuus on vasta kokeiluasteella.

Vili Vilperi (1993) - Tunnusmusiikki01:58

Vili Vilperi (1993) - Tunnusmusiikki

Esimerkkejä SinäTuubaPaskoista

SinäTuubaPaska Heinäperseilyn alkeet on aloitettava nuorena01:56

SinäTuubaPaska Heinäperseilyn alkeet on aloitettava nuorena

SinäTuubaPaska - Pukin koston paluu II osa 2,531:21

SinäTuubaPaska - Pukin koston paluu II osa 2,5

Lyijymyrkytys (jubduk)00:33

Lyijymyrkytys (jubduk)

Lätäkön näkki01:47

Lätäkön näkki.stp kaatui humalassa lähetetäänkö virheilmoitusssu

Lue lisää