FANDOM

Vertikaaliperuna
PerunaHD
Vertikaalis̶i̶t̶r̶u̶u̶n̶a̶perunan YouTube-profiilikuva
Tiedot
Ensimmäinen puuppi: Sinätuubapaska: Tinit, avaruus ja Nallipuh muuttuvat jääpaloiksi
Aloitusvuosi: 2014
Linkit
Pääkanava(t): Vertikaaliperuna
Alttikanava(t): roskakori

Vertikaaliperuna (lyhyemmin Vertsi) on vuoden 2014 elokuussa aloittanut puuppaaja.

HistoriaMuokkaa

Vertikaaliperuna aloitti puuppaamisen melko perinteisesti tekemällä lähinnä sanamiksauksiin ja vitseihin perustuvia videoita Vegas Movie Studio 11-ohjelmaa käyttäen. Hänen tyylinsä muuttui hyvin paljon helmikuussa 2015 ja hän onkin siitä lähtien käyttänyt paljon runsaammin efektejä, säilyttäen kuitenkin vitsit oleellisena osana hänen videoitaan.

TyyliMuokkaa

Vertikaaliperunan videoissa huomaa erittäin selviä vaikutteita Virtsasen puupeista. Hän käyttää videoissaan hyvin Virtsasmaisia musaluuppeja sekä välillä hyvin saumatonta, mutta toimivaa kirosanamiksausta. Uudempiin videoihinsa hän on tehnyt paljon monimutkaisempia ja omaperäisempiä sanamiksauksia, joissa huomaa vaikutteita esimerkiksi p3ntin videoista.

OlkapääMuokkaa

Olkapää on Vertsin keksimä varsin "hauska" "vitsi" jota hän käyttää nykyään lähes jokaisessa videossaan. Kyseinen "vitsi" on myös eksynyt muiden puuppaajien tuotoksiin. Ensimmäisen kerran vitsiä käytettiin tässä puupissa.

Esimerkkejä videoistaMuokkaa

Mun aivoissa on öljyvuoto03:28

Mun aivoissa on öljyvuoto

Nalle Fax ja Kadonneen Otsonin Metsästäjät04:12

Nalle Fax ja Kadonneen Otsonin Metsästäjät

NAAKKA TUKEHTUU SAUNA LAUTEILLE02:39

NAAKKA TUKEHTUU SAUNA LAUTEILLE.