Fandom

SinäTuubaPaska Wiki

Tennis

343sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share
Tennis racket

Kuvan maila ei liity kyseiseen urheilulajiin.

Tennis on kahden tai useamman puuppaajan välinen kamppailu, jossa ensimmäinen pelaaja tekee syötön eli aivan tavallisen SinäTuubaPaskan, jonka jälkeen sitten seuraava pelaaja tekee siitä palautuksen, mikä on ensimmäisestä erästä tehty uusiopaska. Tennisottelut kestävät yleensä kuuden erän verran, jotta molemmat voivat palauttaa toiselle pelaajalle kahdesti. Yleensä minimi on neljä ja maksimia ei ole.

Historia

Ensimmäinen STP-tennis ottelu oli SinaTuubaErtsun ja MammaSomarin välillä, joka oli hyvin onnistunut ja sai ihmisiä kiinnostumaan tästä kamppailulajien kärkinimien kirkkaimmasta tähdestä. Nykyään STP-tenniksen suosio on laskenut, ja vaikka YTP:n puolellakaan tennis ole niin suosittua kuin aiemmin, sitä nähdään yhäkin paljon useammin kuin STP-tennistä.

Paritennis

Paritennis on STP:n puolella vielä kokeilematon yritys, mutta sen ideana on koota neljä pelaajaa kahden hengen joukkueisiin, jotka sitten pareina taistelevat toisiaan vastaan. Joukkue tekee yhdessä oman yhtenäisen videon, jonka he sitten syöttävät vastustajilleen, jotka myös tekevät palautuksensa samalla tavalla.

On myös olemassa eräs paritenniksen variaatio, mitä ei myöskään ole vielä suomipuuppaajien piireissä nähty, eli ryhmätennis, jossa joukkue tekee erilliset videot. Ensimmäisen joukkueen pelaaja A tekee erän 1A ja pelaaja B tekee erän 1B, joihin vastassa oleva joukkue sitten tekee vastaukset 2A ja 2B.

Kaksintaistelu

Kaksintaistelu on tavallisesta tenniksestä poikkeava tapa pelata, sillä tässä kumpikaan pelaaja ei tee uusia versioita toistensa videoista, vaan he käyttävät yhtenäisiä soossi-videoita, jotka he päättävät toisilleen käytettäviksi.

Kokonainen kahden pelaajan kolmieräinen kaksintaistelu etenee seuraavasti:

Ensimmäinen erä

  • Jokainen pelaaja valitsee lähdevideon, joten molempien pitää käyttää kahta lähdevideota.
  • Jokainen pelaaja tekee STP:n jokaisesta lähdevideosta mitä heillä on käytettävissä.

Toinen erä

  • Jokainen pelaaja valitsee uuden lähdevideon, joten molempien pitää käyttää neljää lähdevideota.
  • Jokainen pelaaja tekee uuden STP:n jokaisesta lähdevideosta mitä heillä on käytettävissä.

Kolmas erä

  • Jokainen pelaaja valitsee taas uuden lähdevideon, joten molempien pitää käyttää kuutta lähdevideota.
  • Jokainen pelaaja tekee jälleen uuden STP:n jokaisesta lähdevideosta mitä heillä on käytettävissä.

On myös olemassa ns. "jalkkis" eli STPMV-kaksintaistelu, jossa säännöt ovat erittäin sekalaiset, sillä molemmat pelaajat eivät käytä yhtenäisiä lähdevideoita, eikä se toimi samalla kaavalla kuin tavallinen kaksintaistelu. Sekavuudesta huolimatta tätä on suomalaistenkin puolella kokeiltu suhteellisen onnistuneesti.

Turnaukset ja tapahtumat

Tennis-turnauksia on tähän mennessä tapahtunut vain YTP:n puolella, lajeina ollen esim. normaali Tennis Cup, paritennis-turnaus ja kolmen pelaajan turnaus. Mahdollista suomalaista tennis-turnausta ei todennäköisesti tulla koskaan pitämään nykypäivien vähäisen kiinnostuksen takia.

Paskajuna

Paskajuna oli suomalaisten puuppaajien puuppichatissa ideoima ja vuonna 2011 aloittama tennisketju johon osallistui myös ulkomaalaisia ja jossa jokainen mukaantulija teki edellisestä videosta vuorollaan uusiopaskaa. Videot olivat lyhyitä ja tekijät järjestyksen ohella vaihtelivat. Tietämättömyyden takia mukana oli myös tekijöitä, jotka eivät ilmoittautuneet mukaan junaan. Paskajunaa löytyy vieläkin YouTubesta.

Lue lisää