FANDOM

Muumit

Muumit lempipuuhissaan.

Muumilaakson tarinoita on sekä sarjakuvan, kirjan, elokuvien ja tv-sarjojen muodossa tunnettu kyhäelmä, joka kertoo muumiperheen melkoisen railakkaasta ja siveettömästä elämästä Muumilaaksossa. Heidän videomuotoiset seikkailunsa ovat olleet varsin suosittu soossi jo SinäTuubaPaskan alkuajoista lähtien.

Tämän ohella se on myös varsin usean puuppaajan tunnuksen sulkemiseen johtanut silta, sillä, kuten tiedämme, Oy Moomin Characters Ltd ei hirveästi pidä muumien laittomasta käytöstä. Parin viime vuoden ajan kyseinen yhtiö ei kuitenkaan ole natseillut, ja muumipuupit ovat saaneet olla aivan rauhassa Tuuban syövereissä.

Vastoin kaikkea logiikkaa ja järkeä, muumit ovat myös kovin huume mitä tästä maailmasta löytyy. Ajan saatossa olemme tavanneet muutaman henkilön, jolla on ikävä outo tapa käyttää Muumeja todella usein soossina. Tämä herrasmieshenkilö on käyttänyt Muumeja soossina peräti 20 kertaa. Hän on aina vauhdissa, eikä sitä pysäytä mikään.

Hahmot

Muumijanuuskis

Kuvassa näkyy Muumipeikon ja Nuuskumuikkusen puhtaan siveellinen kaveruus.

Muumipeikko

Muumipeikko on tuo eräs Muumipapan poika (tosin ei muumipapanpoika), joka asuu Muumilaaksossa perheensä ja ystäviensä kanssa. Hänen paras ystävänsä poikaystävänsä on Nuuskamuikkunen, jonka kanssa hän kokee melkoisia seikkailuja sängyssä.

Muumipeikko on vetänyt muumipeikkoilua vaativan työnsä ohella myös sivuhenkilön roolin eräässä hassussa animessa nimeltä Alfred J. Kwak, jossa hän näytteli Alfredin kotineekerin veljeä Tom(m)ia, jota ei kiinnosta.

Nuuskis

Kuvassa yksi kolmasosa Nuuskamuikkusta ja yksi kolmasosa Muumipappaa.

Nuuskamuikkunen

Nuuskamuikkunen on Muumipeikon paras ystävä poikaystävä. Hän on personaltaan kovin boheemi eikä välitä maallisesta materiasta vaan sen sijaan haluaa mieluummin vain ihailla asioita, omistamatta mitään sen kummempaa. Tosin Muumipeikon perseen hän omistaa. Erittäin kovaa.

Lausahduksia

  • "Jaa."
  • "Ei!"
  • "Me luulemme emme luule."
  • "Sinä olet alhainen."
  • "Unet ovat merkillisiä."
  • "Eikä ole!"
  • "Me luulemme että tulot ovat paskaa."

Esimerkkejä videoista

Homomies CACA NRRT

Homomies CACA NRRT

SINÄtUBApSAKA mUUMIPEIKOoNhOMO DDd

SINÄtUBApSAKA mUUMIPEIKOoNhOMO DDd

SinäTuubaPaska - Muumit eivät asu Pasilassa, eivätkä edes esiinny tässä videossa

SinäTuubaPaska - Heliumin vauhdikas tankotanssiesitys

Moomin Characters LTD theme song

Moomin Characters LTD theme song

Hemulin Lada

Hemulin Lada

SinäTuubaPaska - Jonnepappa keulii mamman kolmipyörän lunastukseen (Re-Upload)

Lue lisää