FANDOM

Matkaympär

Tässä kuvassa rikotaan varmasti ainakin yhtä tai useampaa lakia.

Matka maailman ympäri 80 päivässä on espanjalais-japanilaisena yhteistyönä tehty karva-anime. Sarjassa näemmä kuinka rahoihinsa rakastunut leijona nimeltään Phileas Fogg kiertelee "ystäviensä" kanssa ympäri maailmaa, aiheuttaen melkoisesti harmia kaikille vastaantulijoille.

Kyseinen sarja on pyörinyt soossikäytössä varsin paljon ja eritoten Virtsanen on aikoinaan kunnostautunut sen käyttämisessä.

Hahmot

ScreenShot062

"Hmmm", möhisi Fogg.

Phileas Fogg

Phileas Fogg on suhteellisen varakas porvarileijona, joka ei todellakaan tiedä mitenkä muiden "ihmisten" kanssa tullaan toimeen, vaikka hän tästä huolimatta selvästi uskoo sen tietävänsä. Jos et varo tarpeeksi, Fogg saattaa arvaamattomuuttaan vaikkapa polttaa laivasi tai heittää sinua uskollisella kävelykepillään.

Foggin varsin eksoottiseen ja hyväksikäytettävään tuttavapiiriinsä kuuluvat mm. sellaiset tapaukset kuin intialaisen prinsessakissan ja seksiorjan roolia esittävä Romy, ranskalainen palveluskissa Passepartout sekä Passepartoutin omistuksessa oleva pieni, aina nälkäinen ja ärsyttävän kovaääninen taskurotta Tiko, josta ei ole juurikaan hyötyä missään asiassa.

Jatko-osat

Sarjalle on tehty myös kaksi jatko-osaa, Matka maailman keskipisteen ja Matka kapteeni Nemon kanssa, jotka ovat periaatteessa vain yhden jatkosarjan ensimmäinen ja toinen puolisko. Kyseiset tekeleet eivät enää olleet yhteistyötä japanilaisten kanssa, vaan tällä kertaa espanjalaiset yrittävät onnistua mahdottomassa tehtävässään aivan yksin, epäonnistuen varsin surkeasti. Kaikesta huonosta animoinnista huolimatta, saattaa joku saada näistäkin jaksoista jotain irti olemassaolevan suomidubin myötä, joka nostaa sarjan laatua huimasti.

Esimerkkejä videoista

STP - Rumat, Rumemmat ja Rumimmat03:46

STP - Rumat, Rumemmat ja Rumimmat

Maailmanympärimatkailua jubdukin seurassa.

FILLYASS FÅG02:25

FILLYASS FÅG

Harvinainen esimerkki Matka kapteeni Nemon kanssa -puupista.

SinäTuubaPaska - Törkeä kapteeni aiheuttaa herra Fogille aivosyövän02:33

SinäTuubaPaska - Törkeä kapteeni aiheuttaa herra Fogille aivosyövän

SinäTuubaPaska - Vinku-Intialainen Verenlentoleikki03:04

SinäTuubaPaska - Vinku-Intialainen Verenlentoleikki