Fandom

SinäTuubaPaska Wiki

Left 4 Dead 2

343sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommentit7 Share
530521 432629730186760 364738959 n

Kuvassa tyypillinen Lödön pelaaja.

Left 4 Dead 2 eli "Lödö" on Valve Corporationin kehittämä zombie-maailmanloppuun sijoittuva tietokonepeli, jota monet puuppaajat tykkäävät pelata yhdessä. Tarkoitus on edetä kampanja läpi kuolematta zombihyökkäyksissä.

Pelimuodot

Koutsi

Tarina kertoo, että Coach jätti p3ntin pulaan ja otti aivan rennosti koko pitkän kuolonkamppailun ajan, katsellen vain vierestä samalla nauraen.

Ei Lödöä-face

Se fiilis kun et pääse suorittamaan päivittäistä lödörituaaliasi.

LOLO

Kampanja

Tässä pelimuodossa neljä selviytyjää yrittää päästä 2-5 kentän pituisen kampanjan (custom-kampanjoita lukuunottamatta) läpi. Vaikeustasoja on neljä: Easy, Normal, Advanced ja Expert. Vaikeustaso määrittää, paljonko zombit tekevät vahinkoa pelaajiin. Esim. Easylla ja Normalilla zombit tekevät vahinkoa 1-2, taas kun Advancedilla tämä nousee 5-10 määrään, ja Expertillä huimat 10-20 vahinkoa. Tätä muotoa puuppaajat pelaavat vain harvoin, sillä se on heidän mielestään tylsä, kun he tietävät kuinka laadukkaita tämän pelin tietokonepelaajat voivat olla, ja tähän mukaan lasketaan kampanjoissa erikoiszombit (ja myös sekin totuus, että versukseen pääsee enemmän pelaajia yhtä aikaa).

Versus

Versus on puuppaajien lempipelimuoto. Siinä neljä selviytyjää kohtaa neljä erikoiszombia, ja roundin päätyttyä puolet vaihtuvat. Mitä pidemmälle ihmiset pääsevät kentässä, sitä enemmän he saavat pisteitä. Mikäli kumpikin joukkue saa täydet pisteet, saa enemmän vahinkoa selviytyjiin tehnyt joukkue 25 lisäpistettä. Versus-pelimuodossa saa Infectedinä käyttöönsä jokaisen erikoiszombiluokan, paitsi Witchin.

Mutaatiot

Mutaatiot ovat pelin erikoispelimuotoja, jotka poikkeavat monilla eri tavoilla tavallisista Kampanja- ja Versus-peleistä. Erilaisia mutaatioita voi pelata 1-8 henkilöä, joista suurin osa on neljän pelaajan pelejä.

Yksinpeli-mutaatioista tunnetuin on Lone Gunman, joka on autistisempien puuppaajien suosima Mutaatio. Tässä pelimuodossa pelaaja on yksin ja saa käyttöönsä ainoastaan Magnum-pistoolin. Zombit tekevät enemmän vahinkoa, mutta vastaan ei tule muita erikoissaastuneita kuin Boomer, Witch ja Tank.

Puuppichatin Lödö-serveri

Lödöservu

Puuppichatin virallinen Lödö-servu.

Puuppichatin ikioma Lödö-servu, oikealta nimeltään RazQ:n Lödö-servu, on RazQ:n meitä kaikkia varten kustantama servu, jolla puuppaajat usein pelaavat.

Servun mahtaviin ominaisuuksiin kuuluvat...

  • ...totaalinen homous.
  • ...CS-aseet (mukaan lukien se kaikkien rakastama avikka/AWP AWP poistettiin valikoimasta 12.11.2013, mutta lisättiin myöhemmin takaisin nerffattuna).
  • ...häkellyttävän älykkäät botit, jotka eivät koskaan jätä sinua pulaan.
  • ...vesi hidastaa vauhtiasi 30 %.

Lödöä pelaavat mm. nämä herrasmiehet

Cs-aseet

RazQ:n iki-ihanat CS-aseet ja niiden vahingot.

Pl name

RazQ:n jännä nimensekoittaja.

Lödöstä/:ssä sanottua:

  • "(aseta tähän jokin kysymys kuten "pelataanko illalla/nyt/kohta lödöä?")" - Lähes päivittäinen kysymys puuppaajien pelichatissa.
  • "lids löds"
  • "Sori, mut mun pitää mennä töihin." - Sanoo RazQ aina välillä kesken pelin, pilaten toisten peli-ilon.
  • "Your moms car." -Nick
  • "oerkjele" -p3ntti

Lue lisää

Linkit