FANDOM

Kysymys

Joku saattais väittää, että tämä on monesti se kysymysvideon perusidea.

Kysymys- ja vastausvideot ovat pitkälti muodista pois menneitä videokonsepteja, joita puuppaajat ovat harrastaneet varsin ahkerasti paskahistorian aikana, mutta vuosi vuodelta myös vähenevissä määrin. Tästä huolimatta niitä tulee yhä silloin tällöin.

Historia

Vastaus rukouksiin

Tämä saattaisi olla se mitä monet toivovat kuulevansa.

Ensimmäisenä suomalaisista puuppaajista kysymys- ja vastausvideon teki hassus karhu nimeltä anal rasvakeitin erite rastas ja kyseisen ensimmäisen vastausvideon löydätkin esimerkkivideoista tuolta alhaalta. Hyvinkin pian tähän perään muut innostuivat ideasta ja perässä seurasivat sellaiset pikkutekijät kuin Jake, Lespis, sane, Caba, Fiffe, Bloodis ja SilliS, jotka kaikki tekivät kysymys- ja vastausvideon vuoden 2010 aikana.

Homman pointti

Kysymys- ja vastausvideoiden perinteinen kaava menee kutakuinkin seuraavasti:

  • Ensin puuppaaja tekee videon, jossa hän pyytää (lähinnä tilaajiaan) kysymään erinäisiä kysymyksiä videon kommenttiosiossa.
  • Seuraavaksi puuppaaja syöttää kysymykset aivoihinsa prosessoitaviksi. Tähän vaiheeseen liittyy oleellisesti vastausten pohtiminen kyseisissä aivoissa, jotka kysymyksiä prosessoivat.
  • Vastattuaan omasta mielestään tarpeeksi moniin (tai joskus harvoin jopa kaikkiin) kysymyksiin, hän lataa YouTubeen erillisen vastausvideon.
  • Useat ovat suosineet vastausten antamista ihan omalla äänellään, mutta joskus ne annetaan myös/ainoastaan tekstimuodossa.

Karsastetuimmat kysymykset

Vaikka hyvän huumorintajun omaavat paskistit yleensä tykkäävät vastata kaikenlaisiin kysymyksiin, on olemassa myös kysymyksiä, joihin he eivät nykyään tykkää vastata edes vitsillä. Näitä ovat esimerkiksi:

  • "Ses vai sus?"
  • Mukahauskat kysymykset esimerkiksi kurkun kaksipuolisesta elämästä naapurin takapihan kuralätäköissä.

Kysymys- ja vastausvideoista sanottua

  • [22:01:28] QQ_Quadron: vittu tää vastausvideon tekeminen on perseestä
    [22:01:53] QQ_Quadron: saanu kahessa tunnissa äänitettyä kysymykset, ja viel pitäis vastaukset keksia ja äänittää ja joku vitun videoki siihen kylkeen tuupata

Esimerkkejä videoista

VASTAUSVIDEO PART 109:36

VASTAUSVIDEO PART 1

Vastausvideo16:43

Vastausvideo

RKv23 N K&V13:37

RKv23 N K&V

Vastauksia04:17

Vastauksia