FANDOM

 Tämä artikkeli on pysyvästi täysin suojattu.
Ilmoitustaulu

Näin siististä ilmoitustaulusta voidaan vain unelmoida tässä wikissä.

Tämä artikkeli on ilmoitustaulu SinäTuubaPaska Wikin administraattoreille. Eihän niitä foorumeita kukaan kuitenkaan lue, ja Community Corner on liian syrjässä ollakseen yleinen tiedotuskanava.

Pysyvät ilmoitukset

  • Tähän osioon lisätään ilmoitukset, joita ei ole tarkoitus poistaa lähitulevaisuudessa.
  • Wikin ylläpidosta on tehty oma artikkelinsa.
  • Adminiksi ei sitten pääse, jos käy editoimassa tätä wikiä kerran kuukaudessa. Kiitos kysymästä.
  • Wikin säännöistä ja käytännöistä voit lukea täältä.

Väliaikaiset ilmoitukset

Varoituksia/bannauksia

  • Epävirallinen bänniasteikko on yleensä seuraava: ensin annetaan huomautus, sen jälkeen varoitus ja jos ei sana ole vieläkään mennyt perille, on kolmantena vuorossa tapauskohtaisesti määräytyvä banni.
  • Karihomo: varoitus editoinnin suunnitelmallisuuden totaalisesta puuttumisesta ja artikkelin ulkoasun tuhoamisesta. Neuvoja tulevaisuudelle voisivat olla ainakin kaiken saaminen suurin piirtein kuosiin yhden editin aikana (ulkoasun päivittämiseen ei nimittäin tarvitse 11 peräkkäistä edittiä) ja pieni ajatus siitä, mitä on tekemässä.
    • Yritys välttää banni editoimalla kirjautumattomana johtaa nyt sitten pidempään banniin. Ylläpito toivottaa hyvää lomaa viikon ajaksi. [23.11.-30.11.2013]
      • Sääntöjen §5:n rikkomisen ja vanhentumattoman bannin perusteella suora varoitus. Seuraava toimenpide on banni.
  • Mestis: kuukauden banni artikkelin tason jatkuvasta heikentämisestä sekundäärisiin argumentteihin vedoten sekä muokkaussodan aloittamisesta. Valtaosa admineista ilmaisi tyytymättömyytensä tällaiseen toimintaan ja banni nähtiin ainoaksi riittäväksi ratkaisuksi artikkelin täyssuojaamisen ohella.
  • IP 88.114.162.226: tyhjensi sisältöä kahdesta artikkelista. Vuoden banni. [19.7.2013 alkaen]
  • IP 91.157.214.137: äärimmäisen epähauskaa perseilyä. Kuuden kuukauden banni. [22.11.2013 alkaen]
  • IP 87.95.197.185: tyhjensi sisältöä yhdestä artikkelista. Kuuden kuukauden banni. [26.11.2013 alkaen]
  • Ikibannit:
    • IP 88.113.128.166: ainoat editoinnit silkkaa vandalismia. [2.7.2013 alkaen]
    • IP 82.118.194.4: kaikkien aikojen säälittävin trollausyritys. [10.1.2014 alkaen]
  • Seuraavat IP-osoitteet (oletettavasti Mikropiirin hallinnoimia) ikibanjottiin kerralla 14.1.2014: 82.118.194.4, 212.83.187.218, 77.247.181.162, 94.242.205.2, 178.63.97.34, 31.31.78.141, 91.219.237.161, 23.29.121.166, 31.172.30.3, 178.32.172.126, 85.10.211.53, 85.114.142.168, 72.52.91.19 ja 37.221.161.234.

Vanhentuneet sanktiot (nimimerkit) ja päättyneet bannit (IP-osoitteet)

  • Huomautus vanhenee kahdessa, varoitus kolmessa ja banni lyhyimmillään neljässä kuukaudessa (vanhenemisaika riippuu bannin pituudesta). Vanhenemisen jälkeen "pöytä on puhdas", eli vanhentuneilla sanktioilla ei ole merkitystä mahdollisia uusia sanktioita jaettaessa. Tätä käytäntöä sovelletaan vain rekisteröityihin nimimerkkeihin.
  • IP-osoitteiden kohdalla "rikos ei vanhene", vaan aiemmin bannatun IP:n uusi vandalisointiyritys johtaa ikibanniin.
  • IP 82.128.238.131: huumoriköyhää perseilyä ja uuden artikkelin luominen vailla mitään sisältöä. Kuukauden banni. [5.7.-4.8.2013]
  • IP 85.76.142.15: epähauskaa perseilyä. Kuukauden banni. [17.10.-16.11.2013]
  • Vuohintoilija: huomautus quote-floodaamisesta. Lainauksia alkaa olla eri artikkeleissa jo varsin kohtuullinen määrä, joten niiden lisäämistä on syytä rajoittaa.
    • Viime viikkoina on mopo taas alkanut keulimaan (toivottavasti) huipentuen 23.7. ihan järjettömään quote-floodiin tunnin sisään. Huomautus ei ole tuntunut toimivan toivotulla tavalla, joten se korotettakoon varoitukseksi. (Laitetaan nyt vielä 48h banni päälle että viesti menee perille, seuraavasta sitten pidempää monotusta.)
      • Vanhentumattoman bannin vuoksi suora varoitus uudesta quote-floodista. Nyt olisi korkea aika sisäistää se, että quoteja on jo aivan tarpeeksi, ja niiden lisäystahtia olisi todellakin syytä hidastaa. Jos tämä viesti ei mene perille, on vuorossa tuntuvan pituinen banni.
  • Urpoliitikko: huomautus. Vaikka sinänsä "hauska" vitsi olikin, niin tässä tapauksessa annettiin erinomainen esimerkki siitä, minkä takia kaikenlaiset vitsailut on syytä tehdä selkeästi omalla nimellä.
  • Jokanaisenpeura: huomautus toistuvasta nollamuokkailusta. Aihetta huomautukseen olisi ollut riittämiin jo tämän tapauksen tiimoilta (muokkauksen alittaessa riman niin reilusti). Mutta kun nollamuokkauksen tunnusmerkit täyttyvät myös tässä, tässä ja tässä, ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin muistuttaa, että joku taso pitää editeillä olla, vaikka badget kovasti kiinnostavatkin. Sekään ei ole syy olla noudattamatta sääntöjä, että osaa joskus editoida kunnollakin.
    • Selvennyksenä: Artikkelin korjaaminen on ok, jos sen ulkoasussa on yksi tai useampi virhe. Sen sijaan yksittäisten sanojen tai rakenteiden hienosäätö on juuri sellaista editointia, jota ei ole yleisesti haluttu kannattaa tässä wikissä. Nollamuokkaussääntö on yksi harvoista tämän wikin todellisista säännöistä, ja sen noudattamisvelvollisuus koskee kaikkia byrokraateista rivimuokkaajiin.