FANDOM

DrAnamasa
Anamsasahq
Herra tohtori Anamasa.
Tiedot
Ensimmäinen puuppi: Virtahepolaakson vittumainen päivä
Aloitusvuosi: 2008
Linkit
Pääkanava(t): DrAnamasa (Poistettu)
Alttikanava(t): Ei ole

DrAnamasa on entinen puuppaaja, joka ei osaa muuta kuin sanamiksata tekee lähinnä sanamiksausta, ja tekee senkin vaihtelevalla laadulla. Hän pidättäytyy sinnikkäästi ja itsepäisesti vanhoissa metodeissaan, joita hän käytti koko vuosien mittaisen uransa ajan. Tästä huolimatta hänellä on melko paljon tilaajia ja hän on jopa päässyt top-listallekin useaan otteeseen.

Hän poikkeaa muista puuppaajista siten, että hän ei siedä korvaraiskausta ja on omia sanojaan lainaten "yksinäinen taistelija" paskojien rintamalla. Hän ei ole missään tekemisissä muiden paskistien kanssa, vaikka onkin nähnyt RASVAKEITINv23:n oikeassa elämässä. Niin ikään hän myös kertoo, ettei ota vaikutteita keneltäkään, vaan on tehnyt ja "suunnitellut" lähes kaikki puuppinsa itsenäisesti.

Historia

Tohtori aloitti uransa vuoden 2008 lopulla tai 2009 alussa tekemällä eri nimellä yhteistyöpaskoja nyttemmin eläköityneen MasterOfCurtainsin kanssa. Tohtorin itsenäinen tohtorointiura alkoi 24.6.2009, jolloin hän julkaisi ensimmäisen SinäTuubaPaskansa, jo iäisyyksiä sitten tekijänoikeussyistä poistetun (ja myöhemmin muualle reupitun) tekeleen nimeltä Virtahepolaakson vittumainen päivä. Muumiyhtiön orkesteroimien copyright-hömpötyksien kuumottamana tohtori siirtyi käyttämään Kippari-Kallea paskojensa soossina, tiettävästi myös ennen muita paskisteja. STP:n historian ensimmäinen "Kallepaska", nimeltään STP: Kippari-Kallen ruoka ei kelpaa karhuille, julkaistiin 13.8.2009. Pian tämän jälkeen Kallepaskoja alkoi putkahtelemaan myös muilta paskisteilta.

Vuosien 2011 ja 2012 jälkeen tohtorin aktiivisuus puuppien teossa näyttää laskeneen huimasti. Saattaa olla, että kyseinen tekijä on lopettamassa tai pitää jonkinlaista taukoa. Mainitsemisen arvoinen asia on myös se, että monien mielestä tohtorin puuppien taso näyttäisi laskeneen eikä Anamasa olisi myöskään osoittanut kuluneiden vuosien aikana paljoa kehitystä (vaikka eräs SuburbanCelestia saattaisikin väittää jotain muuta).

DrAnamasan YouTube-tili poistettiin helmikuussa 2015 tekijänoikeussyistä. Tämän johdosta hän siirtyi viralliselle eläkkeelle videoiden teosta 9.2.2015, sillä omien sanojensa mukaan uuden uran aloittaminen puhtaalta pöydältä on turhan työlästä. Tohtori ennätti yli viisi ja puoli vuotta kestäneen uransa aikana saamaan yli 3 000 tilaajaa ja liki puolitoista miljoonaa näyttökertaa videoilleen.

Triviaa

  • DrAnamasa on ensimmäinen (ja ainoa) paskisti, joka käyttää materiaalinaan Burbank Animationin versiota Monte Criston kreivistä. Näillä "Monte Cristo/Edmond Dantes" -paskoillakin on oma kannattajakuntansa, vaikkeivät ne erityisen katsottuja olekaan.
  • Hän on tehnyt myös muutaman englanninkielisen videon eli YouTube Poopin, mutta nämäkään videotekeleet eivät ole saavuttaneet kummoisempaa suosiota.
  • Hänen katsotuin SinäTuubaPaskansa oli 28.7.2013 julkaistu STP - Rölli perustaa PP-Kerho Ry:n, joka saavutti noin 270 000 näyttökertaa.
  • DrAnamasa asuu Kuopiossa.

PerunaCommandon syvän filosofinen avautuminen

Yksi suurimmista mysteereistä jota olen pohtinut on tyylisi muuttumattomuus. Tämän kommentin lukija voisi vaikkapa kipaista katsomassa Anamasan 50 tilaajan spesiaalia ja verrata sitä tähän. Yritän kertoa, että sellainen kehittymättömyys, jota DrAnamasa on neljän vuoden aikana osoittanut, ei ole saavutettavissa ihmisen voimin. Uskon, että DrAnamasa on kone, joka on jäänyt tehdasasetuksille ja jatkuvasti generoi sanamiksauksella muokattuja klippejä ja liimaa nämä klipit yhteen.

En itse kykenisi tuottamaan samaa laatua, jota tuotin kolme vuotta sitten. En vain kykene, sillä kaikki kokemus tulee väliin ja pistää pelin poikki. Sitten päädyn suht laadukkaaseen perustuotantoon. DrAnamasa ei tätä kokemusseinää koe vaan puhaltaa suoraan tehdasasetuksilla ja neljän vuoden samalla kaavalla uuden videon tekoon, joka päättyy samankaltaiseksi kuin muu DrAnamasan tuotanto.

Magnumpunkt anamasan tuotannossa on kuitenkin se muuttumattomuus, mikä on tuhannen tilaajan ansainneena uskomaton saavutus. Variaation kokonaan puuttuminen ei näköjään estä suosion kasvamista, tosin tästä on jo kuuluisampiakin esimerkkejä (PewDiePie, Kids react to jne.)

Kokonaiskuvallisesti haluaisin pohtia DrAnamasan psykologista puolta näiden teosten pohjalta. Veikkaan, että Anamasa on suht yksinkertainen ja pikkuhuumoria harrastava persoona.

Jokaisella on, kuitenkin, oma tyylinsä ja omat keinonsa tuottaa SinäTuubaPaskaa. Minun ongelmani tässä on se ja vastaus siihen miksi spämmin täällä kommenteissa on se että DrAnamasalla EI ole tyyliä. Sanamiksaus on standardi ja paljolti käytetty keino edistää teoksen kulkua, mutta kun Anamasa täyttää videon sillä niin kovin pohtii teoksen sisältöä. Onko teos, jossa on käytetty työkaluina käytetyimpiä työkaluja teos laisinkaan?

Nämä ovat hyvin filosofisia kysymyksiä ja siksi kysynkin: miksi sinä subscribasit DrAnamasan?

PerunaCommando

Esimerkkejä videoista

STP Kippari-Kalle ei lue Kalle-lehteä01:39

STP Kippari-Kalle ei lue Kalle-lehteä

STP - Masa Mainion verstaalla touhutaan jälleen02:05

STP - Masa Mainion verstaalla touhutaan jälleen

STP - Brutuksen häiriköinnit ilmoitetaan Alatalolle01:43

STP - Brutuksen häiriköinnit ilmoitetaan Alatalolle

STP Basil etsii rattijuoppoa01:46

STP Basil etsii rattijuoppoa

STP - Tiesittekö, että Taavi on tonttumetsän vittumaisin jätkä?01:53

STP - Tiesittekö, että Taavi on tonttumetsän vittumaisin jätkä?

STP - Liian pitkä nimikö? Vittu mitä paskaa01:24

STP - Liian pitkä nimikö? Vittu mitä paskaa

STP - Joulupulin vuosia kestänyt salaisuus on paljastunut01:17

STP - Joulupulin vuosia kestänyt salaisuus on paljastunut

Linkit