Fandom

SinäTuubaPaska Wiki

Adobe After Effects

343sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share
Maskaus

Maskausta Rotobrushilla.

Adobe After Effects on Adoben kehittämä videoeditointiohjelma. Kyseisen ohjelman käyttö on tuntematonta monelle puuppaajalle, vaikka esimerkiksi RazQ35 ja Urpoliitikko1 käyttävät tätä ohjelmaa tehdäkseen temppuja, joita ei Sony Vegas Prolla voi tehdä. Hyvänä esimerkkinä eräs After Effectsin parhaista ominaisuuksista, Rotobrush, on maskaustyökalu, joka analysoi reunoja, jolloin jokaista framea ei tarvitse maskata erikseen.

Kaiken kaikkiaan After Effectsin käytön hankaluuden voi tiivistää sanoihin: se vaatii paljon totuttelua, kokeilua ja aikaa.

Ominaisuudet

Ripple-efekti

Riple-efekti

After Effectsia käytetään puuppaamisessa silloin, kun tarvitaan erikoislaatuisia efektejä, kuten Warpia ja muita motion-efektejä. Ohjelmalla saa myös kätevästi luotua valoja, beameja, audiovisualisointia jne. After Effects ei varsinaisesti sovi puhtaasti puuppien tekemiseen (jääräpäisyys voinee silti saada henkilön x yrittämään tehdä näin), joten sitä käytetään yleensä Vegasin rinnalla, kun halutaan esim. maskata tai luoda yksittäinen hieno efekti. Ohjelman audioeditointi rajoituu muutamaan audioefektiin ja volumen säätöön. Jos haluaa myös kuulla audion, video pitää rendata ensin RAM-previewiä käyttäen.

Tunnettuja käyttäjiä

Lue lisää